English
日本大学 
理工学部 
一般教育 

更新日:2016/12/03 
准教授 
FALOUT Joseph 
ファラウト ジョセフ 
FALOUT Joseph 

経歴 (公開件数:3件)
日本大学理工学部一般教育教室英語研究室助手  2001/04/01-2005/03/31 
日本大学理工学部一般教育教室英語研究室専任講師  2005/04/01-2014/03/31 
日本大学理工学部一般教育教室英語研究室准教授  2014/04/01-現在 

学歴 (公開件数:2件)
コロンビア大学  経営学部  経営学  1989  卒業  国外  アメリカ合衆国 
イリノイ州立大学  英語学部  英語学  博士前期  1992  修了  国外  アメリカ合衆国 

学位 (公開件数:1件)
理学修士  イリノイ州立大学 

研究分野 (公開件数:4件)
英語教育 
英語学 
外国語教育 
教育心理学 

研究キーワード (公開件数:6件)
英語学習意欲の減退, 喪失, 回復, 向上 
Critical participatory looping (CPL) 
Present communities of imagining (PCOIz) 
Ideal classmates, Ideal L2 classmates 
Socially intelligent dynamic systems (SINDYS) 
Past Self, Past Selves, Antecedent conditions of the learner (ACL) 

研究テーマ (公開件数:1件)
Developmental motivational variables of language teachers and students in EFL contexts  2001-現在 
詳細表示...

著書 (公開件数:13件)
Essential motivational group dynamics: A 3-year panel study  Essential competencies for English-medium university teaching. Switzerland: Springer  2016/11 
The dynamics of past selves in language learning and well-being  Positive psychology in SLA. Bristol: Multilingual Matters.  2016/04 
Past selves: Emerging motivational guides across temporal contexts  The dynamic interplay between context and the language learner. Basingstoke: Palgrave Macmillan.  2015/10 
何が日本で機能しているか—今ここにある想像をめぐらす共同体(PCOIz)  Language learning motivation in Japan. Bristol, UK: Multilingual Matters.  2013/10 
日本の理工系学生を対象とした外国語としての英語(EFL)動機づけの教室関連構成概念の探求  Language learning motivation in Japan. Bristol, UK: Multilingual Matters.  2013/10 
詳細表示...

論文 (公開件数:35件)
Exaptating students’ social networks as affinity spaces for teaching and learning  Studies in Self-Access Learning Journal  2016/06 
Whole-class self-referential feedback from university EFL contexts to the world: Extending the social life of Information by looping it forward  The Asia-Pacific Education Researcher  2016/02  10.1007/s40299-015-0227-4 
Research group dynamics with critical collaborative creativity  Explorations in Teacher Development  2015/12 
Socio-dynamic motivating through idealizing classmates  System (Elsevier) Amsterdam, The Netherlands  2014/08  10.1016/j.system.2014.06.004 
Circular seating arrangements: Approaching the social crux in language classrooms  Studies in Second Language Learning and Teaching  2014/06  10.14746/ssllt.2014.4.2.6 
詳細表示...

研究発表 (公開件数:114件)
口頭発表(一般)  e ポートフォリオによる自主学習のサポートの有効性 とその課題  平成28年度第60回日本大学理工学部学術講演会  2016/12/03 
口頭発表(一般)  Seeding students’ social-transforming potentials  第42回全国語学教育学会年次国際大会  2016/11/27 
口頭発表(招待・特別)  Positive power of past selves  Positive Psychology in Language Teaching  2016/11/20 
口頭発表(招待・特別)  The power of appreciating others and their efforts: Motivating students to speak and write  英語教育ワークショップ NUFS Workshop 2016  2016/11/12 
口頭発表(一般)  Ideal classmates as content  CUE 2016 Conference, Osaka, Kindai University  2016/09/24 
詳細表示...

受賞 (公開件数:5件)
全国語学教育学会 Best of JALT 2012(優秀口頭発表賞)  2013/10/26  国内 
全国語学教育学会 Best of JALT 2010(優秀口頭発表賞)  2011/11  国内 
全国語学教育学会 A Taste of JALT 2009 (優秀口頭発表論文賞)  2010/09  国内 
全国語学教育学会 A Taste of JALT 2007 (優秀口頭発表論文賞)  2008/10  国内 
全国語学教育学会 A Taste of JALT 2005 (優秀口頭発表論文賞)  2006/10  国内 
詳細表示...

その他研究業績 (公開件数:20件)
NUFS Workshop 2016, Newsletter No. 7 (online: http://www.nufs.ac.jp/media/Newsletter201607-workshop.pdf)  2016/11/21-2016/11/21 
Space, place and autonomy in language learning: Joe Falout and Alison Stewart discuss the symposium at AILA 2014. Learning Learning, Vol. 21, No. 2, pp. 24-30.  2014/11-2014/11 
Aspiring and inspiring community of publishing. OnCUE Journal, Vol. 7, No. 1, pp. 40-45.  2013-2013 
人をむすび世界につながる言語教育. 日本語教育国際研究大会, 第2分冊 (パネルセッション・口頭発表), pp. 136.  2012/08/19-2012/08/19 
Loop it! Student participatory research (A Taste of JALT2009 受賞口頭発表論文要約)全国語学教育学会 The Language Teacher, Vol. 34, No. 5, pp. 18-19.  2010/09-2010/09 
詳細表示...

所属学協会 (公開件数:6件)
The Japan Association for Language Teaching (JALT) 全国語学教育学会  2001/04-現在 
Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) 米国電気電子学会  2008/06-現在 
Teachers of English to Speakers of Other Languages, Inc. (TESOL)  2003/04-現在 
American Association for Applied Linguistics (AAAL)  2010/05-現在 
Illinois TESOL / Bilingual Education (ITBE)  2009/12-現在 
詳細表示...

委員歴 (公開件数:4件)
Asian EFL Journal,  2009/09-現在 
The Japan Association for Language Teaching (JALT) 全国語学教育学会  2003/12-現在 
The Japan Association for Language Teaching (JALT) 全国語学教育学会  2002/04-2004/03 
The Japan Association for Language Teaching (JALT) 全国語学教育学会  2002/04-2004/03 
詳細表示...