English
日本大学 
理工学部 
一般教育 

更新日:2018/06/11 
准教授 
FALOUT Joseph 
ファラウト ジョセフ 
FALOUT Joseph 

経歴 (公開件数:3件)
日本大学理工学部一般教育教室英語研究室助手  2001/04/01-2005/03/31 
日本大学理工学部一般教育教室英語研究室専任講師  2005/04/01-2014/03/31 
日本大学理工学部一般教育教室英語研究室准教授  2014/04/01-現在 

学歴 (公開件数:2件)
コロンビア大学  経営学部  経営学  1989  卒業  国外  アメリカ合衆国 
イリノイ州立大学  英語学部  英語学  博士前期  1992  修了  国外  アメリカ合衆国 

学位 (公開件数:1件)
理学修士  イリノイ州立大学 

研究分野 (公開件数:4件)
英語教育 
英語学 
外国語教育 
教育心理学 

研究キーワード (公開件数:6件)
英語学習意欲の減退, 喪失, 回復, 向上 
批判的参加循環 
Present communities of imagining (PCOIz) 
理想的クラスメート像 
Socially intelligent dynamic systems (SINDYS) 
Past Self, Past Selves, Antecedent conditions of the learner (ACL) 

研究テーマ (公開件数:1件)
Developmental motivational variables of language teachers and students in EFL contexts  2001-現在 
詳細表示...

著書 (公開件数:14件)
Teachers crafting job crafting  Language teacher psychology. Bristol: Multilingual Matters  2018/01 
Essential motivational group dynamics: A 3-year panel study  Essential competencies for English-medium university teaching. Switzerland: Springer  2016/11 
The dynamics of past selves in language learning and well-being  Positive psychology in SLA. Bristol: Multilingual Matters.  2016/04 
Past selves: Emerging motivational guides across temporal contexts  The dynamic interplay between context and the language learner. Basingstoke: Palgrave Macmillan.  2015/10 
何が日本で機能しているか—今ここにある想像をめぐらす共同体(PCOIz)  Language learning motivation in Japan. Bristol, UK: Multilingual Matters.  2013/10 
詳細表示...

論文 (公開件数:36件)
Collaboratively visualizing possible others  Learner Development Journal  2017/11 
Exaptating students’ social networks as affinity spaces for teaching and learning  Studies in Self-Access Learning Journal  2016/06 
Whole-class self-referential feedback from university EFL contexts to the world: Extending the social life of Information by looping it forward  The Asia-Pacific Education Researcher  2016/02  10.1007/s40299-015-0227-4 
Research group dynamics with critical collaborative creativity  Explorations in Teacher Development  2015/12 
Socio-dynamic motivating through idealizing classmates  System (Elsevier) Amsterdam, The Netherlands  2014/08  10.1016/j.system.2014.06.004 
詳細表示...

研究発表 (公開件数:127件)
口頭発表(一般)  Socio-motivational effects of visualizing ideal L2 classmates: A randomized control study  Psychology of Language Learning conference (PLL3), Waseda University  2018/06/10 
シンポジウム・ワークショップ パネル(指名)  Researching complex temporal self-imagery of past and future selves  Psychology of Language Learning conference (PLL3), Waseda University  2018/06/09 
口頭発表(一般)  Future-self motivations actually lie in the past  JALT Pan SIG 2018, Toyo Gakuen University  2018/05/19 
シンポジウム・ワークショップ パネル(指名)  The “Don’t ask, can’t tell policy”: Comparing methods for understanding past selves  American Association for Applied Linguistics 2018, Chicago, USA  2018/03/24 
口頭発表(一般)  学部生に提供できる英語教育を模索して:他大学の施設視察訪問を通じて  平成29年度第61回日本大学理工学部学術講演会  2017/12/01 
詳細表示...

受賞 (公開件数:5件)
全国語学教育学会 Best of JALT 2012(優秀口頭発表賞)  2013/10/26  国内 
全国語学教育学会 Best of JALT 2010(優秀口頭発表賞)  2011/11  国内 
全国語学教育学会 A Taste of JALT 2009 (優秀口頭発表論文賞)  2010/09  国内 
全国語学教育学会 A Taste of JALT 2007 (優秀口頭発表論文賞)  2008/10  国内 
全国語学教育学会 A Taste of JALT 2005 (優秀口頭発表論文賞)  2006/10  国内 
詳細表示...

その他研究業績 (公開件数:21件)
NUFS Workshop 2017, Newsletter No. 5 (online: http://www.nufs.ac.jp/media/Newsletter201705-workshop.pdf)  2017/09/18-2017/09/18 
NUFS Workshop 2016, Newsletter No. 7 (online: http://www.nufs.ac.jp/media/Newsletter201607-workshop.pdf)  2016/11/21-2016/11/21 
Space, place and autonomy in language learning: Joe Falout and Alison Stewart discuss the symposium at AILA 2014. Learning Learning, Vol. 21, No. 2, pp. 24-30.  2014/11-2014/11 
Aspiring and inspiring community of publishing. OnCUE Journal, Vol. 7, No. 1, pp. 40-45.  2013-2013 
人をむすび世界につながる言語教育. 日本語教育国際研究大会, 第2分冊 (パネルセッション・口頭発表), pp. 136.  2012/08/19-2012/08/19 
詳細表示...

所属学協会 (公開件数:3件)
The Japan Association for Language Teaching (JALT) 全国語学教育学会  2001/04-現在 
American Association for Applied Linguistics (AAAL)  2010/05-現在 
Asian EFL Journal,  2009/09-現在 
詳細表示...

委員歴 (公開件数:4件)
Asian EFL Journal,  2009/09-現在 
The Japan Association for Language Teaching (JALT) 全国語学教育学会  2003/12-現在 
The Japan Association for Language Teaching (JALT) 全国語学教育学会  2002/04-2004/03 
The Japan Association for Language Teaching (JALT) 全国語学教育学会  2002/04-2004/03 
詳細表示...