研究発表
公開件数:25件

No.1
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル ユニクロの安定成長はいかに実現したか?:過程追跡(Process-Tracing Method)を用いた因果メカニズムの考察
会議名 日本商業学会 関東部会
開催年月日 2020/11/14
URL
概要

No.2
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル Development process of networking between traditional SMEs and marketing agents: a case study from the Japanese blade and edged tools industry
会議名 IMP conference 2019 in Paris
開催年月日 2019/08/30
URL
概要

No.3
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル Omni-channel, challenges and hidden costs.
会議名 日本商業学会 全国研究報告大会
開催年月日 2018/12/09
URL
概要

No.4
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル Orchestration and Relationship and Network capabilities: Exploring the conceptual distinctions.
会議名 IMP Asia Conference
開催年月日 2018/12/03
URL
概要 The business literature on orchestration, network and relationship capabilities is diverse, but evident is that the latter two concepts are used in mixed ways. We conduct a search of the literature defining the three concepts. The study shows that researchers define relationship capability clearly, although ontologies vary, whereas network capability has mixed definitions according to a single or multiple firm focus. Network orchestration definitions vary according to the purpose attributed to the collective of firms. We discuss the theoretical issues and suggest directions for theoretical development. A key is to consider the meaning of a business network, because each ontological assumption changes the nature of what is a capability.

No.5
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル オムニチャネル化を阻む要因は何か: 複雑性(complexity)を中心に
会議名 日本マーケティング学会
開催年月日 2018/10/14
URL
概要

No.6
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル Communication Capability Formation in a Supply Chain.
会議名 ANZMAC conference 2017
開催年月日 2017/12/04
URL URL
概要

No.7
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル 卸売企業のICT戦略に関する研究-顧客適応化戦略を中心に-
会議名 日本商業学会全国大会
開催年月日 2016/06/05
URL
概要

No.8
会議種別 口頭発表(招待・特別)
タイトル 小売企業はオムニチャネルから収益を得られるのか
-その条件と可能性に関する探索的考察-
会議名 日本商業学会関西部会
開催年月日 2016/04/16
URL URL
概要

No.9
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル ビッグデータはどのように小売企業の競争優位を高めるのか
会議名 日本商業学会北海道部会
開催年月日 2016/03/05
URL
概要

No.10
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル オムニチャネルにおける理論的・実践的課題
会議名 日本マーケティング学会全国大会
開催年月日 2015/11/29
URL
概要

No.11
会議種別 公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等
タイトル オムニチャネルを捉えるための一視点
会議名 日本マーケティング学会
開催年月日 2015/03/17
URL
概要

No.12
会議種別 シンポジウム・ワークショップ パネル(公募)
タイトル A study one influence of CRM activities by retail companies to their business relationship in a mature market.
会議名 7th Oxford Asia Retail Conference
開催年月日 2014/09/24
URL URL
概要

No.13
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル 顧客データと小売業の取引関係 ―購買履歴データを中心に―
会議名 日本商業学会全国大会
開催年月日 2014/06/01
URL
概要

No.14
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル 購買履歴データと小売企業の多店舗管理能力
会議名 全国研究報告会
開催年月日 2013/12/15
URL
概要

No.15
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル 購買履歴データと小売企業の競争優位
会議名 日本商業学会(立命館大学主催)
開催年月日 2013/05/26
URL
概要

No.16
会議種別 シンポジウム・ワークショップ パネル(指名)
タイトル Strategies within Japanese Apparel Manufacturer
会議名 Costume Culture Association and Ars Textrina International Textiles and Costume Conference *Indonesia
開催年月日 2011/10/25
URL
概要

No.17
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル Interaction of Communication and Virtual Consumption in Online Communities : The Comparative Analysis of the Avatar Websites in Asian countries
会議名 Euro-Asia Management Studies Association (EAMSA) Annual Conference *India
開催年月日 2010/11/11
URL
概要

No.18
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル Japanese Apparel Industry : A Recent Survey of Wholesalers and Manufacturers
会議名 Costume Culture Association (CCA, Korea) and Ars Textrina International Textiles and Costume Conference *South of Korea
開催年月日 2010/10/02
URL
概要

No.19
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル 卸売流通の延期型チャネルへの転換に関する考察
会議名 日本商業学会関東部会(専修大学主催)
開催年月日 2010/03/20
URL
概要

No.20
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル International Marketing Strategy of Small to Medium Sized Apparel Companies: Evidence from South Korea, Taiwan and Japan
会議名 INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON ECONOMIC THEORY POLICY AND APPLICATIONS(ATHENS INSTITUTE FOR EDUCATION AND RESEARCH)
開催年月日 2009/08/03
URL
概要

No.21
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル 卸売企業のシステム革新と取引戦略-組織間関係論視点による分析-
会議名 日本商業学会全国大会(関西大学主催)
開催年月日 2009/05/28
URL
概要

No.22
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル 卸売企業戦略行動の分析枠組みとしての延期-投機理論の可能性
会議名 日本商業学会全国大会ワークショップ(甲南大学主催)
開催年月日 2007/05/25
URL
概要

No.23
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル 卸売企業の革新と取引関係の変化について
会議名 日本商業学会全国大会(桃山学院大学主催)
開催年月日 2005/05/29
URL
概要

No.24
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル 卸売企業の戦略的行動と戦略類型
会議名 日本商業学会全国大会(慶応義塾大学主催)
開催年月日 2004/05/30
URL
概要

No.25
会議種別 口頭発表(一般)
タイトル 大規模卸売企業の戦略的行動に基づく流通短縮化の考察
会議名 日本商業学会関西部会(関西学院大学主催)
開催年月日 2003/07/12
URL
概要