English
日本大学 
商学部 
商業学科 

更新日:2020/10/22 
教授 
金 雲鎬 
キム ウンホ 
KIM Woonho 

1971年生まれ  

経歴 (公開件数:1件)
山梨学院大学現代ビジネス学部  2005/04/01-2010/03/31 

学歴 (公開件数:1件)
神戸大学  経営学研究科  商学  博士  2005/03/25  修了  国内 

学位 (公開件数:1件)
博士  神戸大学  2005/03/25 

研究分野 (公開件数:1件)
マーケティング 

研究キーワード (公開件数:2件)
BtoB (Business to business) マーケティング 
デジタルマーケティング 

研究テーマ (公開件数:2件)
企業間取引戦略  2012/03/01-現在 
New technology and Marketing  2010/01/01-現在 
詳細表示...

著書 (公開件数:9件)
オムニチャネルと顧客戦略の現在  千倉書房  2019/09 
オムニチャネルと顧客戦略の現在  千倉書房  2019/09 
デジタルで変わるセールスプロモーション基礎  宣伝会議  2017/03/01 
デジタルで変わるセールスプロモーション基礎  宣伝会議  2017/03/01 
ネット・リテラシー  白桃書房  2013/03 
詳細表示...

論文 (公開件数:31件)
UNPACKING THE CAUSAL RECIPES OF RETAILING MIX ON CONSUMER SATISFACTION IN GROCERY SHOPPING USING QUALITATIVE COMPARATIVE ANALYSIS (QCA)  American Collegiate Retailing Association (ACRA) 2020 Conference Proceedings  2020/07 
A study on Grocery Retail Competition in the `Small Spatial Market' Setting and the Determinants of Different Levels of Customer Satisfaction - A Fuzzy-set Qualitative Comparative Analysis (fsQCA) Approach -  Aoyama Business Review  2020/03 
A Mixed-method Study on the Determinants of Different Levels of Customer Satisfaction wiht a 'Mini Supermarket' Multiple in a Spatially Small Urban Market Setting-A Concurrent Approach with fsQCA and MRA-  青山経営論集  2020/03 
Network as future, and future, and future: orchestration and change in business networks  The Proceeding of the 35th annual IMP Conference  2019/08/27 
Relationship and Network capabilities: Exploring the conceptual distinctions.  The Proceeding of the IMP ASIA Conference  2018/12 
詳細表示...

研究発表 (公開件数:24件)
口頭発表(一般)  Development process of networking between traditional SMEs and marketing agents: a case study from the Japanese blade and edged tools industry  IMP conference 2019 in Paris  2019/08/30 
口頭発表(一般)  Omni-channel, challenges and hidden costs.  日本商業学会 全国研究報告大会  2018/12/09 
口頭発表(一般)  Orchestration and Relationship and Network capabilities: Exploring the conceptual distinctions.  IMP Asia Conference  2018/12/03 
口頭発表(一般)  オムニチャネル化を阻む要因は何か: 複雑性(complexity)を中心に  日本マーケティング学会  2018/10/14 
口頭発表(一般)  Communication Capability Formation in a Supply Chain.  ANZMAC conference 2017  2017/12/04 
詳細表示...

受賞 (公開件数:4件)
Selected paper in IMP Asia 2014(共著)  2015/01  国外 
助成研究論文吉田秀雄賞受賞(共著)  2011/06/07  国内 
助成研究論文吉田秀雄賞受賞(共著)  2008/06/11  国内 
日本商業学会論文賞受賞(単著)  2005/05/29  国内 
詳細表示...

所属学協会 (公開件数:3件)
日本商業学会  2005/04/01-現在 
日本マーケティング学会  2014/01/01-現在 
アメリカ・マーケティング協会  2019/11/01-現在 
詳細表示...